postheadericon Dieta niskocholesterolowa

Dieta niskocholesterolowa to świetne rozwiązanie dla wszystkich osób, które mają wysokie stężenia cholesterolu oraz trójglicerydów. Tym samym te osoby są obciążone ryzykiem choroby niedokrwiennej serca, zawałem, miażdżycą czy na przykład udarem mózgu. Ta dieta charakteryzuje się wysoką podażą błonnika. Sam błonnik zaś wspomaga wydalanie cholesterolu. Bardzo ważną rolę dogrywają również witaminy antyoksydacyjne – A, C czy E. Witaminy te odpowiadają za utrzymanie niskiego poziomu homocysteiny. Czym dokładnie odznacza się dieta niskocholesterolowa? Wyeliminowane są produkty pochodzenia zwierzęcego, które są bogatym źródłem cholesterolu. To tłuste mięsa czerwone, skóry drobiu, podroby, jajka czy wysoko-skoncentrowane przetwory mleczne. W tej diecie nie spotkamy raczej także smalcu, słoniny, masła czy mieszanek masła z margaryną. Wyklucza się również śmietanę o wysokiej zawartości tłuszczu.

Dieta antycholesterolowa to także mała ilość lub brak potraw, które charakteryzują się niską jakością twardych margaryn, przeznaczonych do smażenia czy pieczenia. A przecież ten składnik znajdziemy w bardzo wielu słodyczach, półproduktach czy koncentratach spożywczych. Dieta niskocholesterolowa nie dopuszcza także zbyt dużego spożycia kawy, takiej tradycyjnej, przygotowywanej po turecku. Poziomu cholesterolu we krwi nie podnosi raczej kawa rozpuszczalna czy ta parzona w ekspresie.

Bardzo często przy wysokim poziomie cholesterolu we krwi mamy do czynienia z nadciśnieniem tętniczym. Dlatego warto ograniczać spożywanie soli czy produktów żywnościowych, które mogą być bogate w ten składnik. Chodzi tutaj między innymi o wędliny, koncentraty, żółte sery czy konserwy. Dieta antycholesterolowa to spożywanie ryb. Przynajmniej trzy razy w tygodniu. Ryby te powinny być pochodzenia morskiego. To sprzyja obniżaniu cholesterolu w organizmie. Warto sięgać także po produkty, które są bogate w błonnik pokarmowy. Chodzi tutaj o pieczywo razowe, kasze z grubego przemiału oraz oczywiście owoce i warzywa. Te ostatnie mają szczególne znaczenie. A co z produktami mlecznymi? Oczywiście, można je spożywać, ale najlepiej wybierać te, które mają obniżony poziom tłuszczu.